Despite Doctors refusing to admit it, Breast Cancer survivors of chemotherapy suffer from permanent brain damage known as “chemo-brain”.
In post-menopausal women, higher levels of estrogen or testosterone have long been known to increase the incidence of Breast Cancer
Walnuts are an excellent source of vitamins, minerals, protein and Omega-3 fats, comparable to cold water fish like mackerel, herring, cod, and sardines.
Cans are lined and sealed with BPA, a dangerous endocrine-disrupting chemical that mimics estrogen so well that it essentially acts like the hormone once it gets inside your body.
Taking antidepressant drugs including Prozac, Paxil, Effexor, Wellbutrin and others increases a women's risk of Breast Cancer according to comprehensive review of over 60 studies
Researchers have developed a way of accurately predicting when women will hit menopause using a simple blood test.
Alcohol increases the risk of lobular and hormone receptor-positive breast cancer, but not necessarily invasive ductal carcinomas
Growing evidence that fish oil supplements may play a role in preventing chronic disease, breast cancer
Researchers decoded a complete cascade of signals within breast tumour cells activated by virgin olive oil
Extract of bitter melon appears to block growth and induce death of cancerous cells
Studies have shown that postmenopausal women who took a combination of estrogen and progestin in hormone replacement therapy (HRT) have an increased likelihood of developing progestin-fueled breast cancer
The amount of carbohydrates a woman eats, as well as the overall "glycemic load" of her diet, impact her chances of developing breast cancer
Women who want to protect themselves from developing breast cancer before menopause should be sure to eat their carrots
Kimmel Cancer Center at Jefferson have implicated the loss of a stromal protein called caveolin-1 as a major new prognostic factor in patients with breast cancer, predicting early disease recurrence, metastasis and breast cancer patient survival
Among women who have had cancer in one breast, drinking alcohol may increase risk of developing cancer in the other breast
Almost half of women who have discontinued hormone therapy for menopause but still have symptoms turn to complementary and alternative medicine, commonly referred to as CAM.
Almost half of women who have discontinued hormone therapy for menopause but still have symptoms turn to complementary and alternative medicine, commonly referred to as CAM or natural medicine from nature
Researchers of the Catalonian Institute of Oncology (Spain) and the University of Granada (Spain) have discovered that extra virgin olive oil may help to combat breast cancer
It was noted that women with higher vitamin D levels enjoyed a 43% reduction in the risk of breast cancer.
A newly released study has found that drinking tea results in a 37% reduction in breast cancer risk for women under the age of 50, an age in which breast cancer can be particularly virulent.
Acupuncture outperformed one of the most common non-hormonal drugs prescribed for menopausal symptoms such as hot flashes
Rate of breast cancer in postmenopausal women fell just two years after they stopped hormone therapy and continued to decline yearly
Eating soy food regularly may help prevent breast cancer in postmenopausal women, a new study published in the British Journal of Cancer suggests.
A new study published in the Jan 2009 issue of International Journal of Cancer found that premenopausal women who had higher levels of serum 25-hydroxyvitamin D or 25(OH)D were significantly less likely to develop breast cancer.
Use of the heart drug Digoxin appears to increase the risk of breast cancer in postmenopausal women
Some studies have already found dietary fat increases risk of breast cancer in the Western countries. A new study confirms that intake of saturated fat may raise the risk.
Fat diet linked to increased risk of breast cancer
Plenty of vigorous exercise can cut a healthy, older woman's breast cancer risk by 30 percent
Increased intake vitamin D supplements and exposure to sunlight may reduce the risk for breast cancer by more than 20 percent.
Interaction between severe life events, psychological distress, and breast cancer
A new screening tool works three times better than mammography at finding tumors in women who have dense breast tissue, which can confound mammograms
Hormone replacement therapy (HRT) increases women's risk of lobular breast cancer by four times after only three years.
HRT in high doses of the treatment increase the risk of stroke.
Postmenopausal women with breast cancer who are receiving endocrine treatment may be at increased risk of joint issues, including arthritis
A postmenopausal woman who uses hormone replacement therapy (HRT) may boost her risk for gallbladder disease, researchers say, although the risk appears to vary depending on how she receives the hormones.
Resveratrol, a nutrient found in red wine, keeps estrogen from causing breast cancer in test-tube studies.
Overweight women may be more likely to be diagnosed with advanced breast cancer.
Even a drink or two a day of alcohol may raise the risk of the most common type of breast tumors -- those fueled by the hormones estrogen and progesterone, according to one of the largest studies if its kind.
Expectant mothers who take enough Omega-3 fatty acids late in their pregnancy have smarter babies.
Hot flashes and other menopausal complaints are associated with risk factors for heart disease and stroke.
Extract of black cohosh may halt the growth of breast cancer cells
Postmenopausal women may not get an overall health benefit from hormone replacement therapy. Even worse, they may have to face an increased risk of cardiovascular events
Extracts from a mushroom used for centuries in Eastern Asian medicine may help stop breast cancer growth
The first molecular laboratory test to help doctors detect whether breast cancer has spread to nearby lymph nodes has been approved by the U.S. Food and Drug Administration
Yet another study confirms that hormone replacement therapy should not be used in older women to help prevent heart disease, although it appears to be safe and effective in relieving menopausal symptoms in younger women.
Using ultrasound to monitor certain breast lesions that have a low probability of becoming cancerous may be a safe and less anxiety-producing alternative to a biopsy, a new study says.
Premenopausal women who get a lot of vitamin D and calcium may cut their risk of breast cancer by almost a third, Harvard Medical School researchers report.
Ease Menopause Symptoms with these suggestions.
A sharp decline in new breast cancer cases in 2003 in the United States have come because millions of older women ceased hormone replacement therapy the previous year.
High levels of vitamin D may help slow the progression of breast cancer.